Veel gestelde vragen

Onderstaand de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

1. Ik heb een ander type kussen dan wat u op uw website aanbiedt?

Er zijn ontzettend veel verschillende soorten binnen- en buitenmeubelen. De keuzes die u bij ons kunt maken dekken ca. veel van deze gevallen. Voor zeer speciale modellen waar u zelf niet uit komt, kunt u onze meethulp inschakelen. Hier zijn wel kosten aan verbonden. Maak van uw kussen of nog beter compleet meubel een foto en stuur deze naar: info@kussensopmaatkopen.nl. Wij nemen vervolgens vrijblijvend contact op.

2. Hoe krijg ik informatie omtrent het verloop van levering?

Elke klant die een bestelling bij ons gaat ingeven krijgt van ons de mogelijkheid bij ons in te loggen. U krijgt van ons een gebruikersnaam en wachtwoord toegezonden. Hier kunt u de status zien van uw bestelling. Het is overigens niet verplicht een account aan te maken, u kunt ook gewoon naar ons bellen of mailen.

3. Worden de kussens ook voorzien van een wasvoorschrift?

Onze kussens worden voorzien van een wasvoorschrift in de vorm van een label in de kussen en een formulier waarin duidelijk wordt vermeld wat u wel en niet kan doen met de kussens.

4. Hoe is de garantie geregeld?

Wij www.kussensopmaatkopen.nl garanderen dat de door ons geleverde zaken voldoen aan de gebruikelijke nor-men en eisen. Wij kunnen u voor een periode van 6 maanden garantie geven na levering plus de wettelijke regels die hierin zijn voorzien. Het aankoopbewijs geldt als bewijs tot deze garantie.
En dan is er nog de formele garantie: Primat B.V geeft 2 jaar op vullingen en bekledingen.
Fouten in het materiaal en productiefouten worden kosteloos binnen 10 dagen na kennisgeving hersteld.

5. Betaling?

Onze website-shop biedt u diverse betalingmogelijkheden om na uw bestelling te hebben gedaan online af te re-kenen. Heeft u door bepaalde omstandigheden de Ideal transactie niet kunnen afronden dan wordt er per email een andere wijze van betaling naar u toegezonden. Dit zal alleen gebeuren wanneer er b.v. storingen zijn bij onze provider.

6. Terugstorting refunds?

www.kussensopmaatkopen.nl kunnen ervoor kiezen om betalingen ongedaan te maken en/of terug te storten. Deze “refund” zullen wij direct terugstorten na ontvangst op onze bankrekening.

7. Ik ben niet tevreden over de kwaliteit of afwikkeling levering?

Wij doen ons uiterste best alles tot in de puntjes te verzorgen en u wij kunnen u garanderen dat er bij ons niets gereed wordt gemeld zonder dat wij er zelf 100 % tevreden mee zijn. Natuurlijk kunt u dat op een ander wijze er-varen waardoor u de mogelijkheid heeft een mail naar ons toe te zenden met een juiste vermelding van de klacht en het liefs vergezeld met een afbeelding waarop duidelijk de klacht zichtbaar is en stuur deze naar info@kussensopmaatkopen.nl .

8. Kan de bestelling ook worden opgehaald en scheelt dat in de kosten?

U kunt in uw bestelling de keuze maken in (ophalen). Na gereed melden product krijgt u van ons een Orderbeves-tiging waarop staat waar u de goederen kunt halen. Let op, wij hebben in uw bestelling reeds een korting doorge-voerd voor het ophalen.

9. Kan ik mijn bestelling retour zenden?

Helaas retourneren wij geen opmaat gemaakte producten, dit is duidelijk vermeld op de website. In onze betaling en leveringsvoorwaarden kunt u het artikel die hiervoor is opgenomen zien en uitprinten.

10. Is er een mogelijkheid uw atelier te bezoeken?

Daar verkoop (Sales) en productie duidelijk is gescheiden kunnen wij slechts op afspraak voorzien in deze moge-lijkheid. Onze ateliers zijn overbezet en hebben zelf deze mogelijkheid niet.

11. Is er een andere mogelijkheid voor ondersteuning tijdens het meten?

Wij hebben op de website (zie meethulp) de mogelijkheid gegeven voor het downloaden of printen van een meet formulier. U kunt kiezen uit diverse typen zitcombinaties. Op dit formulier kunt u precies alle gegevens invoeren zoals afmetingen en aantallen maar ook welke afwerking u wenst. Neem dit formulier mee naar onze website www.kussensopmaatkopen.nl en voer de gegevens in.
In 90 % van alle gevallen kunt u gebruik maken van deze formulieren. Bij zeer afwijkende zitelelementen zouden wij graag van u een tekening willen hebben die is voorzien van alle maten.
Ook is er een mogelijkheid u per telefoon te ondersteunen bij het invoeren van uw wensen op onze website/shop, samen komen wij er altijd uit.

12. Ik kom op de website mijn model kussens niet tegen?

Natuurlijk kunnen wij niet alle mogelijkheden tonen daar er duizenden verschillende kussens op de markt zijn, in grote lijnen kunt u evenzeer de prijzen berekenen door de grootste afmetingen in te brengen.
Stel dat een kussen gebogen zij of voorkanten heeft dan is een mal maken hiervan wel noodzakelijk. U kunt het best hiervoor dik plastic of dik papier gebruiken.
Maak een vermelding erop of het hier om een zit of rugkussen gaat.
Stuur deze naar ons correspondentieadres (op de website vermeld).
U kunt er 100 % vanuit gaan dat wij bij twijfel u altijd telefonisch gaan benaderen zodat wij op afstand eruit kun-nen komen.

13. Hoe wordt de levering gedaan bij uitzonderlijke afmetingen?

Bij uitzonderlijke afmetingen en meerdere aantallen (project) voeren wij de levering met eigen vervoer uit en zor-gen op locatie dat alles keurig bij u wordt afgeleverd en in de meubels wordt gelegd.

14. Ik wil mijn huidige vullingen gebruiken, kan dat?

Indien u van mening bent dat uw huidige vullingen nog prima zijn dan kunt u op onze website kiezen voor alleen de hoezen. Let er wel op dat deze kussens tijdens het gebruik mogelijk toch vervormd zijn geworden.
Meet in dit geval de romp maar ook de kussens zelf. De afmetingen van beide moeten overeenkomen anders passen de hoezen niet meer. Nog beter zou zijn dat u uw oude hoezen naar ons kunt zenden.

15. Mijn bekleding (hoezen zijn nog uitstekend, kan ik ook alleen de vullingen bestellen, en welke kan ik het beste kiezen?

Ook deze mogelijkheid bieden wij op onze website door hierin te kiezen. Voer uw afmetingen nauwkeurig in ons systeem en maak een keuze uit een van onze kwaliteiten comfort-schuimen.
Alles hangt natuurlijk af van uw budget, de goedkoopste schuim SG25 wordt vaak gebruikt voor de zit en de rug maar is niet aan te raden.
Indien u wat langer plezier wilt hebben van uw kussens dan kunt u voor de zittingen een SG35 kiezen en voor de rug een SG25 polyether. Wilt u super comfortabel zitten, dan kiest u voor de koudschuimen.
Onze waterdoorlatende schuimen zijn ideaal voor kussens die buiten blijven liggen.

16. Welke kwaliteit schuim (vulling) zou ik het beste kunnen kiezen?

Dit is voor iedereen verschillend, hoe hoger het Soortelijk gewicht van het type schuim hoe duurzamer deze is.
Een kwaliteit SG25 medium hard wordt veel online aangeboden maar is in onze ogen de minste kwaliteit. De duurzaamheid en comfort wordt bepaald door gebruik te maken van een betere kwaliteit schuim, wij hebben ca. 36 jaar ervaring in de verkoop van schuim en hebben eigenlijk een onderverdeling gemaakt.
SG25 - goedkope kussens die u toch regelmatig moet vervangen maar is zwaar genoeg voor b.v. rugkussens.
SG35 - goede kwaliteit voor zitkussens. HR43 - zeer goede kwaliteit koudschuim voor zitkussens met een hogere veerkracht.
HR50 - een uitstekende en duurzame koudschuim voor uitzonderlijk goed zitcomfort.

17. Ik zoek eigenlijk sneldrogende vullingen schuim voor mijn kussens, welke adviseert u ons?

Sneldrogende dus waterdoorlatende schuimen zoals Calipore of Dryfill zijn schuimen met een laag Soortelijk ge-wicht (SG32) en hebben als eigenschap dat het waterdoorlatend is. Nadeel is dat het minder lang meegaat en qua. comfort minder te bieden heeft. Verder dient u in combinatie met deze soorten schuim ervoor te zorgen dat u echt UV bestendige en dichte stoffen gaat verwerken. Bijkomend is dat het veel duurdere schuimsoorten zijn.

18. Hoe zijn de plof binnenkussens uitgevoerd?

De binnenkussens voor de plofkussens zijn in de meeste gevallen gemaakt in compartimenten (kamers) in de breedte, voor deze zittingen gebruiken wij 3 kamers en voor de ruggen vaak 2 kamers. Deze zijn gevuld met polyether/koudschuim vlokken of onze Calipore (waterdoorlatende) vlokken.
Het grote voordeel van de kamers is dat de vulling mooi stabiel blijft en goed verdeeld zijn. Hierdoor zakken de vullingen nauwelijks en voorkomt u ophoping van vlokken wat niet fraai en zeer lastig is.

19. Stel dat wij een ongelukje hebben gehad met de bekleding, kunt u deze vanuit uw administratie weer opzoeken en naleveren?

Alle opdrachten worden opgeslagen onder uw naam in onze administratie, bij opgave van uw naam en woonplaats kunnen wij direct zien wat u van ons had afgenomen. U hoeft slechts op te geven welke kussen(s) u weer wilt voorzien van een hoes. Indien de kussens ouder zijn dan b.v. 2 jaar kunnen wij echter niet garanderen dat de stof (bekleding) nog in het assortiment zit. Wanneer dit het geval zou zijn nemen wij telefonisch contact met u op om te kijken voor een andere oplossing.

20. Wat zijn de verschillen in kwaliteit van de stoffen onderling en wat kunt u mij adviseren?

In feite zijn alle stoffen die wij aanbieden zeer goed van kwaliteit qua. sterkte. Hoe hoger de prijs hoe beter het materiaal, de manier van weven, verfen, en het behandelen van veredelingsprocessen in de stoffen t.a.v. de UV-bestendigheid en vochtresistentie bepalen ook de prijs. Sunbrella stoffen hebben een zeer goede reputatie op het gebeid van Outdoor stoffen, maar inmiddels zijn er ook andere fabrikanten zoals Trekatex en onze import stoffen Primat-classic die zeer goede resulataten geven.
De Sunbrella stoffen zijn voor het grootste gedeelte op 137 cm breed geweven en zijn hierdoor een stuk duurder daar u meer stof nodig heeft dan b.v. de Trekatex en Primat-classic die 150 cm breed zijn.

Uw internetbrowser is verouderd.

Voor een goede weergave is een recente versie van uw browser vereist.

Direct Contact